Krups Dolce Gusto Piccolo KP1009 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Dolce Gusto Piccolo KP1009 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Anoniem 17-07-2021

Slecht!

Nooit meer een Dolce GUSTO!! Na 3 cupjes is het apparaat kapot gegaan! Gelijk weg gegooid want ik heb er niks meer aan. Heel zonde! Overgestapt naar een bonen machine want dat gaat tenminste wèl heel lang mee

Peer 23-08-2020

Prima apparaat

Ik heb hem gekocht in een aanbieding voor 20 euro. Omdat ik maar 1 kopje koffie per dag drink.
Filterkoffie is smaakloos als het einde van het pak wordt bereikt. Dit is altijd dezelfde kwaliteit.
De Nescafe cupjes zijn relatief duur. Bij diverse supermarkten zijn goedkopere, eigen merk cups te verkrijgen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Diverse smaken lekkere koffie

Minpunten

• Waternivo zelf regelen.Voor mij sterke koffie.

Annetjuh 12-05-2020

Dolce gusto piccolo, niet doen!

Wat een verschrikkelijk ding is dit, als ik dit vantevoren had geweten had ik hem nooit gekocht. Je moet bij dit apparaat de hoeveelheid water zelf regelen, dus of hij is veel te slap of hij is veel te sterk. Ik vind het echt een vreselijk apparaat, en denk dat ik hem maar in de kast pleur.

Minpunten

• Zelf hoeveelheid water regelen

koopman4 03-11-2015

Smaak: Steekt ver uit boven andere cups en pad en of filterkoffie apparaten.
Mogelijkheden: Veel soorten cups waarvan je zelf de smaak sterkte kunt bepalen, door de gemakkelijke handbediening start/stop knop boven op het apparaat.
Gebruiksgemak: Gemakkelijk en weinig schoon te maken en in 1 minuut je eigen kopje koffie op smaak. Iedereen kan apart kiezen.
Vormgeving: Had wat strakker gekunt voor deze tijd.
Glans kleuren zwart, wit of zilver past ook meer.
Duurzaamheid: Na 2 jaar kan ik wel zeggen dat dit meevalt. Alleen als je het waterpeil niet in de gaten houd, overkomt het je weleeens dat het apparaat vacuum trekt. Door het vullen aan te zetten en boven de spoelbak even op zijn kop te houden, kan je dit verhelpen.

koopman4 24-05-2015

De cups zijn idd. erg duur naar verhouding met de senseo, maar de koffie smaak en kwaliteit is ook veel beter.
Nespresso is nog veel duurder je kan daar wel namaak cups van kopen, maar of die ook zo lekker zijn ......

Als jullie hadden terug gelezen in dit draadje of onder vragen, dan had je kunnen zien, dat Dolce Custo cups in Venlo bij de 2 Bruders en of andere winkels daar 20% goedkoper zijn. Soms nog meer, ik haal ze daar 2x per jaar, zelfs een keer voor € 3,50
Als je Cappuccino gebruikt scheelt dat behoorlijk omdat er maar 8 cups in de doos zitten.

Omdat wij de koffie heel lekker vinden maar duur, hebben we als alternatief de De Longhi ECAM 22110 in een aanbieding voor €299 gekocht.
Geen cups, maalt zelf koffie (Expreeso Dallmeijer of Lidl) zet 1 of 2 gewone kopjes of 1 of 2 Expresso.
Smaak en maalgraad is zelf in te stellen. Machine spoelt zich zelf schoon. Melk op schuimen voor Cappuccino is aanwezig. Zet heerlijke koffie naar jou smaak en veel goedkoper.
De Dolce Custo gebruiken we nog maar veel minder.

koopman4 20-12-2013

Heerlijke koffie en een prima apparaat. Kan niet begrijpen dat er nog een topic van de piccolo is waar hij er niet zo best vanaf komt. Misschien mensen die een Senseo apparaat hebben, die koffie soorten zijn helemaal niet te pruimen.
De cups zijn wel duur, maar veel soorten zijn heerlijk en hebben hun eigen smaak.

Bij aankoop van 10 doosjes krijg je er tijdelijk 2 gratis dus € 40 en geen verzendkosten.
Ben je in Venlo, daar zijn veel koffie winkels op het plein en kosten de doosjes € 3,79, veel soorten aanwezig, zelfs ook zeer goedkope accessoires.

Met de Picolo kan je zelf de eigen water hoeveelheid bepalen, dus jou smaaksterkte.
Wel even kijken naar het advies van ml. , wat overigens niet helemaal klopt, zie b.v. Espresso bij 2 streepjes waar espresso Intenso 40 ml en bij espresso 60 ml staat aangegeven.
Dolce Gusto heeft er zelf ook geen verklaring voor.

Bernaar72 28-05-2015

Heerlijke machine en als je juiste glas ervoor gevonden hebt dan ken je jouw gewenste dosering na een paar koppen en is de handmatige bediening geen enkel probleem. Iets minder sterk? Gewoon de pomp even een seconde langer open. Schoon en eenvoudig in gebruk;)

koopman4 09-04-2014

Update, na 4 mnd gebruik nog steeds zeer tevreden.
Onze gasten vinden de koffie heerlijk, de lastte machiato en cappucino hebben veel aftrek. Mijn vrouw vindt de Americo erg lekker. Voordeel is dat iedereen zijn eigen keus kan maken, een kop koffie in 1 minuut klaar is en je steeds een andere keus achter elkaar kan maken.

Alleen vind ik de koffie voor Latte Machiato en Cappucino wel erg duur, je hebt maar voor 8 kopjes in een doosje en voor alle andere koffie 16 ook de luxe.
Dus dit scheelt de helft terwijl de prijs het zelfde is.
Hopelijk beseft Nescafe dit en wordt de prijs lager.

Vele andere merken cups worden, al nagemaakt, omdat de licentie termijn is verstreken, hoop dat dit bij de Dolce Gusto Nescafe ook spoedig het geval is, dan komt het de concurentie ten goede.

Gerard

cromei 07-05-2012

Een compact espresso apparaat, neemt weinig ruimte in beslag. Zet een lekker kopje goede koffie! Gemakkelijk in gebruik, alleen jammer dat er geen automatische stop op zit.

JPetra 11-09-2011

Hiervoor een senseo gehad. Allemensen wat een verschil in smaak. Plotseling drink ik koffie, ik proef koffie!! En voor de mensen die een wat minder sterke smaak willen, zet er een grotere mok onder en laat deze wat voller lopen. Hierdoor is de smaak vanzelf wat milder. Zoveel keus in smaak (ook caf. vrij en .....chocomelk! Heerlijk). Ik wil nooit meer anders. Behalve dan het 'gewone' koffiezetapparaat van DE. Wij hebben de picolo en dat is voldoende. Water moet je toch steeds bijvullen, dus waarom dan zo'n grote bak in de keuken.

Willeke S 09-09-2011

Mooie machine! Heb hem via Ibood gekocht en ben er helemaal blij mee.

Cups zijn wel duur, dus voor de grootverbruiker is het geen aanrader. Maar als je zo af en toe een koffievariatie lust: niet twijfelen maar doen!

EVBL 09-09-2011

In heb heb de Piccolo voor mijn verjaardag gehad,..Wat een heerlijke koffie. Allerlei smaken en mijn kinderen zetten zelf Nesquik chocomelk. Makkelijk in gebuik,..en cupjes koffie te koop in de supermarkt,..maar ook op internet,..prijs is hetzelfde. Verzendkosten gratis bij 40 euro,..Maar daar ben je snel want er zijn zoveel verschillende lekker koffiecups die je wilt proberen,..ik vind Cafe du lait heerlijk. En mijn mam houdt van sterke koffie dat kan ook. Gewoon kopen die Piccolo! Leuk,.. klein makkelijk in gebruik,.en super lekkere koffie!

robrobrob3 08-09-2011

Bij de mogelijkheden staat een vijf omdat diverse combinaties met melkcupjes werken, echter binnen het gezin worden ook combinaties verzonnen met bv. expresso of lungo! hierdoor kom ik mellcupjes te kort voor de oorspronkelijke combinaties (latte, cappuchino enz) conclusie WAAROM ZIJN ER GEEN LOSSE MELKCUPJES TE KOOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nog een manco! Ik had binnen het half jaar een lekkende machine! werd onder garantie omgeruild via de Mediamarkt maar zat in die tussentijd 4 maanden zonder machine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Redplonka 11-01-2012

Ik sluit me op beide punten aan. Ik ben echt fan maar de melkcupjes daar hoor ik idd iedereen over en ook onze machine begint te lekken ook ruim een half jaar oud!

koffieleutje1 08-09-2011

Prima machine, maar om een volle 10 te krijgen had de watertank groter mogen zijn.
Voor meer als 2 kopjes koffie tegelijk is de tank te klein en moet je vaak bijvullen.
Prettig in gebruik en zeer gemaksvriendelijk.

Dolcie 08-09-2011

kwaliteit niets mis mee, smaakt perfect,
behalve Nesquick en Peach ijsthea , niet echt lekker
waterige smaak, ook blij een kleinere mok

maar waarom zo onwijs duur bij Krups zelf ?
4,99 en dan bij 40 euro gratis verzending..
ik ben maar alleen, dan denk je nou 8 dozen voldoet wel
dus besteld, nee hoor kom ik 8 ct te kort, moet ik nog een doos van 4,99 kopen om geen verzending te hebben, beetje afleggen noem ik dat, terwijl je bij de JUMBO 4,75 betaald... scheelt geld en geen verzendkosten. dus die aparte smaken die alleen online te koop zijn verzin ik wel wat op

iffie 08-09-2011

compact en energie zuinig, en supersnel op temperatuur

poppedoppie 08-09-2011

De Krups Dolce Gusto Piccolo ziet er geweldig uit.
Voor mij 'n belangrijke reden tot aanschaf. Klein maar fijn!
De koffie smaakt prima en de vele mogelijkheden om verschillende soorten koffie te kunnen presenteren is ideaal.

ThGvR 08-09-2011

Design van de Piccolo spreekt me erg aan.

Jammer dat de machine niet zelf stopt tijdens het schenken of aangeeft hoeveel cc water in het glas komt. Nu blijft het gokken met het aantal cc drank dat in het glas komt. De kwaliteit van elk glas afzonderlijk kan dus heel verschillend zijn en dat komt de smaak niet altijd ten goede! Een uitdaging voor de ontwerper(s)?!

Janna Cornelia 08-09-2011

Wij kozen voor dit apparaat omdat het niet zo veel plaats inneemt en de leuke vormgeving. De koffie is heerlijk,lekker warm. Er zijn ook thee cups. We bestellen allerlei soorten koffie via het internet. We zijn heel blij met deze aankoop.

Daan_69 08-09-2011

De Dolce Gusto Piccolo is een prima apparaat, maakt snel lekkere koffie, veel varianten van smaken verkrijgbaar. Slechts één ernstig gebrek nl. het apparaat SLAAT NIET AUTOMATISCH AF (net als de Senso bijv wel doet) dus elke kop cappuccino of latte macchiato die je zet moet je zelf een beetje de verhoudingen gokken of vooraf afmeten. De speciale mokken en glazen maken dat wel weer makkelijker maar toch. Wel leuk assortiment van accessoires als mokken, glazen en lepels verkrijgbaar.

Yveau 08-09-2011

De Piccolo is zodanig eenvoudig uitgevoerd, dat er niets mis kan gaan. Je moet er alleen even bij blijven. Je bepaald zelf hoeveel heet water er gebruikt wordt en zo de sterkte van de koffie. Hij is praktisch, klein en meegegaan op vakantie en zo hadden we altijd een perfecte koffie of espresso.
Bij mogelijkheden een 9 want alles is mogelijk maar je moet het zelf doen. Voor ons een voordeel, voor anderen mogelijk een nadeel.

Pomvaden 10-05-2011

De piccolo nu een kleine week op het aanrecht staan, ik kan niet anders zeggen dat het een Top machine is. Geeft zeer goede koffie en zelfs m'n waterkoker staat in de kast, thee maken is dan ook binnen 40 sec gedaan.
Er zijn veel opmerkingen over het kleine waterreservoir en geluid.
Het waterresevoir is makkelijk in en uit te halen, dus zo gevuld, het geluid is mede afhankelijk van de plek in de keuken en soort aanrechtblad! (maakt uiteraard geluid tijdens bedienen)
De keuze voor de piccolo is super, maar voor groot gezin bewerkelijk.

tbdbnl 26-04-2011

Na lang aarzelen een Dolce Gusto Piccolo aangeschaft.
Komt ook zeker door de korting op dit moment van
€ 20,00.
Na jarenlang Senseo is dit een aangename verassing qua smaak.
Ook de variatiemogelijkheden zijn prima.
Ben er blij mee!!

M1980 17-04-2011

Ik heb de Piccolo gister gekocht. Ik wou eigenlijk een espressomachine maar de meeste apparaten waarmee je alleen espresso kunt zetten zijn groot en duur. Deze is compact, relatief goedkoop (zeker met de actie waarmee je 20 euro terug kunt krijgen!) en je kunt er allerlei soorten koffie en zelfs icetea mee zetten.
De smaak is super! Ik was zo klaar met de flauwe Senseo-smaak en dit zijn lekker pittige bakjes. Ik drink niet zoveel koffie dus ik wil er per kopje best meer voor betalen.
Nadelen: het lawaai (zelfde als Senseo maar je moet hier bij blijven staan anders trilt het kopje van de plaat) en je moet zelf de watertoevoer stoppen als je kopje vol zit dus je moet even uitzoeken wat de beste hoeveelheid is. Zeker met de soorten met melk waarbij je 2 cups nodig hebt is dit een precisiewerkje.

Slim van Dolce Gusto: de standaardsmaken zijn gewoon in de supermarkt te verkrijgen en nog veel meer keus heb je op de site. Vanaf 8 a 9 doosjes is de verzending gratis.

Kortom: een aanrader! Ben er heel blij mee.
De actie van 20 euro terug geldt nog t/m 19 juni 2011.

Jans355 03-03-2011

Na de verschillende Dolce Gusto's in de winkel vergeleken te hebben heb ik de compactste aangeschaft.
Bij de Circolo klikte het waterreservoir echt heel gammel in het apparaat, de Fontana heeft in plaats van een degelijk hendeltje een rare draaiknop en de Melody heeft een gammele glimmende plastic hendel om de cups mee te doorprikken.

Waar het natuurlijk om gaat is de koffie en die is gewoon lekker en lekker heet. Vooral de mogelijkheid om een echt lekker kopje espresso of cappuchino te zetten zet Dolce Gusto flink voor op bijvoorbeeld Senseo.

De vormgeving heb ik een 7 gegeven. Niet dat je zegt van kom eens kijken maar ook niet dat je 'm moet verstoppen.

Onhandig dat je in het begin al je eigen koffiebekers moet opmeten qua inhoud om de aanbevolen hoeveelheid per soort koffie goed te kunnen inschenken. Je moet dus bij elk kopje goed opletten. Dat ze dat nou niet even automatisch hadden kunnen maken.
Nog een nadeel is vind ik het trillen en het geluid van het apparaat tijdens het zetten. Ik blijf er goed bijstaan dat het kopje niet van zijn plek trilt.